Vándortábor

2017     2016     2015     2014     2013     2012     2011     2010     2009

2008     2007    2006     2005     2004     2003     2002     1993     1992

VÁNDORTÁBOR A ZEMPLÉNI-HEGYSÉGBEN 2018.

Ezen a nyáron 5-6. évfolyamos diákjainkkal a Zempléni-hegységbe utaztunk. 9 napos vándortáborunkban 2 helyszínén a 42 diák programjait 6 kísérő tervezte-szervezte. Minden diákunk vándortáborozóként érkezett, és tapasztalt, rutinos természetjáró turistaként tért haza. Gyakorlatilag folyamatosan kellett alkalmazkodniuk és döntéseket hozniuk az ismeretlen megpróbáltatások miatt, de megbirkóztak a kihívásokkal. Legyűrték a kilométereket, átvészelték a bázisváltó túra folyamatos esőzését, kiválóan teljesítették a különféle tábori próbákat. Hatalmas lelkesedéssel segítettek a különböző gombafajok begyűjtésében, majd meghatározásában. Kifejezetten örömteli érzés volt, hogy az utóbbi évek negatív tapasztalataival ellenkezően a szülőkkel egyeztetve sikerült kiragadni a gyerekeket a hétköznapok civilizációjának vívmányai közül. Remekül elvoltak mobiltelefon nélkül, reggel és este csak egy-egy órát kaptak arra, hogy használják kommunikációk eszközeiket. Úgy érezzük, hogy ez a társaság beváltotta a hozzájuk fűzött reményeinket: kiválóan használta ki a személyiség és az önállóság fejlődéséhez biztosított lehetőségeket.
A bázishelyek kiválasztása egyszerűen ment, hiszen tökéletesen ismerjük a környéket. A hegyek meredek emelkedői persze mindig tartogatnak meglepetéseket. Volt részünk mindenben, forróságban, óriási esőben, de izzasztó kaptatókban sem volt hiány. Jártunk várban, utaztunk kisvasúttal, fürödtünk patakban, élveztük a Zempléni-hegységben működő természetes légkondicionálást.

VÁNDORTÁBOR A BÜKKBEN 2018.

Rutinos 7-8. évfolyamos diákjainkkal a Bükkben barangoltunk 9 napot. A 39 diák és 7 kísérő fantasztikus élményekkel gazdagodva érkezett meg erről a táborozásról, hiszen olyan elképesztő tettet hajtottak végre, amire még nem volt példa iskolánk vándortáborainak 35 éves történelmében. 43 részt vevőnk sikeresen leküzdötte a Bükk 900-as teljesítmény túra meglehetősen szigorú követelményeit. 20 darab 900 méternél magasabb hegycsúcsot kellett megmásznunk tetszőleges sorrendben és útvonalon. A csúcsok kétharmadához semmilyen út vagy ösvény sem vezet. Aljnövényzetből annál több van, gyakorlatilag úttalan utakon, néha már-már áthatolhatatlan bokorrengetegen kellett keresztül vergődnünk, közben lábunkban és tüdőnkben érezve a meredek kaptatók minden keservét. A csúcsokon bélyegző és óriási megkönnyebbülés várta a csapatot, de megpihenni nem nagyon lehetett, mivel ott tornyosult előttünk a következő hegy. Küzdelmünket végül siker koronázta, négy nap alatt megmásztuk valamennyi előírt hegyünket. Az élmény velünk marad mindig, büszkén fogjuk viselni az időközben már kipostázott kitűzőinket. A társaság a közös fizikai megpróbáltatás mellett természetesen alaposan összekovácsolódott, kiváló hangulatban teltek el a napok.
Meg kell még említenünk, hogy mindkét vándortáborunk és májusi erdei iskolánk is nagyon komoly segítséget kapott a Tankerülettől egy kölcsönkapott Opel Vivaro típusú kisbusz formájában. Önellátásra berendezkedett programjaink lebonyolítását jelentősen megkönnyítette a gépkocsi, amellyel minden felszerelési tárgyunkat könnyen mozgathattuk. Ezúton is köszönjük a támogatást.

A képek megtekintéséhez kattints ide.