Vándortábor

2017     2016     2015     2014     2013     2012     2011     2010     2009

2008     2007    2006     2005     2004     2003     2002     1993     1992

2008 nyara már rögtön a tanévet követő napon a Bükkben talált bennünket. Ez az a tájegység, ahol a leggyakrabban megfordulunk vándortáborainkkal.

Hogy miért pont a Bükk? Mindenek előtt a számtalan 900 méter feletti hegycsúcs miatt. Sehol az országban nincs még egy olyan hely, ahonnan ilyen széles panoráma tárulna a fáradt vándor szemei elé, mint itt. A Tar-kőről még Egert és az Alföldet is elérhető közelségben láttuk, nem is kellett hozzá kristálytiszta idő. A Bükk-fennsík is örök emlék annak, aki bebarangolta. Ilyen például a Nagymező máshol nem fellelhető színpompás, gazdag növényvilága, vagy a lipicai ménes büszke tartású, szürke lovai. Persze megjártuk a Szalajka-völgyet is a kisvasúttal és az Ősember barlanggal. Szív- és tüdőszaggató túrával felkapaszkodtunk az Istállóskőre.

Az időjárás gyakran inkább a tavaszt, mint a nyarat idézte, viszont ilyen körülmények között kellemesnek tűntek a gyalogosan megtett kilométerek. A kilenc nap alatt egyébként közel 100-at gyűjtöttünk össze belőlük. Bizonyára minden résztvevő számára emlékezetes marad a helyismereti vetélkedőnk és az éjszakai tájékozódási versenyünk is, hiszen nem mindennapi izgalmakat éltünk át a kisebb-nagyobb tévelygések miatt.

Bázishelyeink:

1. Szilvásvárad: faházak egy ifjúsági táborban

2. Bánkút: a síklub turistaháza

3. Bükkszentkereszt: Rókafarmi turistaház

A képek megtekintéséhez kattints ide.

Az iskola történetének 34. vándortábora 2008 nyarán az Őrség lankái között vezetett. A tájegységen belül teljesen más, az eddigieknél jóval színvonalasabb útvonalat választottunk.

Első sorban kezdő vándoros gyerekekkel, igazi nyári kánikulában jártuk a dombokat, illetve áztattuk a gyalogtúráktól megfáradt végtagjainkat a Vadása tóban és az úszómedencében Csödén. Poroszkáltunk a pampákra emlékeztető pusztaságban, keresve-kutatva az árnyékos részeket. Jártunk Pankaszon, a szoknyás haranglábnál, megcsodáltuk az Őrségi vásárt Őriszentpéteren, helyismereti vetélkedőt rendeztünk Ispánkon, pihentünk a templomkertben Kondorfán. Örök és megunhatatlan csoda a Szalafőn található Pityerszer a falumúzeumával. Már a falvak elnevezései is varázslatot sejtetnek, a résztvevők pedig igazolhatják is, hogy a csoda valóban létezik. A távoli és a közelmúlt lépten-nyomon fellelhető tárgyi emlékei, nyugodt, gyakorlatias gondolkodású emberek, sötétzöld pompával virító, füves domboldalak, közöttük megbúvó, rejtőzködő, apró kis falvak. Mi úgy láttuk, hogy a környéken minden az állattartásra van kitalálva, ennek ellenére a 9 nap alatt mindössze két tehenet láttunk.

Magyarország 2008…

Bázishelyeink:

1. Hegyhátszentjakab: ifjúsági táborhely a faluban

2. Ispánk: Arkánum Vendégház ifjúsági táborhelye

3. Szalafő: Polgármesteri Hivatal tetőtere

4. Csöde: Sárkány Fogadó 2 ágyas hotelszobái

A képek megtekintéséhez kattints ide.