Vándortábor

2017     2016     2015     2014     2013     2012     2011     2010     2009

2008     2007    2006     2005     2004     2003     2002     1993     1992

2006 nyara? Újra a Mátrában! Valamennyi útvonal közül ez a legkedvesebb tájegységünk. Erre a vidékre úgy utazunk el, mintha hazamennénk. Már a negyedik vándortábort szervezzük a gyalogtúrások számára komolynak számító, emelkedőkkel teli hegyvonulatok közé, de egyszerűen megunhatatlan a minden fából és sziklából áradó nyugalom.

Bázishelyeinket pár éve magunk válogatjuk a szóba jöhetők közül, szerencsére ezúttal sem tévedtünk: szinte úri körülmények között töltöttük napjainkat. Egy régi vándortáborozó fejét csóválva vonná össze a szemöldökét, ha megtudná, hogy bizony, volt olyan szállásunk, ahol ágyneműt is kaptunk a 3-4 ágyas szobákhoz. Még nagyobb élményt jelentett, hogy táborunk szinte vadasparkká alakult: Mátrafüreden esténként pár méterről láttunk rókát, reggelente kézből etettünk mókust, Sástóra vezető túránkon pedig rákot fogtunk az egyik patakban.

Mi volt még? Kilátók Sástón, Kékestetőn, Galyatetőn, a Szamárkőnél, Ágasváron és Mátraszentlászlón. Palacsintasütés ipari konyhában Mátraszentistvánon. Szarvaspörkölt Mátraházán. Átcsúszás a tó fölött épült drótkötélpályán Mátramindszenten. No és persze a Csörgő-szurdok Mátraszentimre környékén.

Bázishelyeink:

1. Mátrafüred: faházak egy gyermektáborban

2. Mátraháza: faházak a Vörösmarty turistaháznál

3. Mátraszentistván: turistaház

4. Mátramindszent: Bakancsos turistaház (kő, fa)

A képek megtekintéséhez kattints ide.

A 2006-os év nyara két ok miatt is emlékezetes lesz. Egyrészt, mert ismét külhoni vándortábort szerveztünk, másrészt, mert ezt az eddigi hagyományoktól eltérő módon bonyolítottuk le: két bázishely, bázisonként 4-4 éjszakával, a környékre irányuló autóbuszos kirándulásokkal tarkítva.

Úti célként a Felvidék legvadregényesebb tájegységét, a Szlovák Paradicsomot választottuk. Aki nem járt még ezen a vidéken, annak szinte lehetetlen érzékelhetően előadni mindazt, amit ott láttunk és átéltünk. Nehezen feledhető például a Hernád-áttörés, a folyó 17 kilométer hosszúságú, turisztikai szempontból kiemelkedő jelentőségű szurdoka. Vízesések, függőhidak, létrák, láncos kapaszkodók jellemzik a terepet. Egyik ámulatból a másikba estünk, csak kapkodtuk a fejünket. Igazi kaland, komoly erőpróba volt mindannyiunk számára.

A második bázishelyünkről induló kirándulások a természet adta élményeket kulturális élményekkel egészítették ki: a Dobsinai jégbarlang és a Betléri kastély környékén már gyakran lehetett magyar szavakat hallani az arra járó turistáktól, illetve őslakosoktól.

A szálláshelyekről csak felsőfokban nyilatkozhatunk, és a vendégszeretettel is meg voltunk elégedve. Visszavágyunk, visszatérünk!

Bázishelyeink:

1. Hrabusice - Podlesok: faházak ifjúsági táborban

2. Dobsina: kőépület, faházak az autós kempingben

A képek megtekintéséhez kattints ide.