Vándortábor

2017     2016     2015     2014     2013     2012     2011     2010     2009

2008     2007    2006     2005     2004     2003     2002     1993     1992

2003 nyarán a Mátrában búcsúztunk attól a társaságtól, amelyik gárdonyis pályafutása alatt rendszeres résztvevője volt a vándortáboroknak és az iskola által szervezett egyéb kirándulásoknak. Őszintén sajnáljuk, hogy ilyen gyorsan kiöregedtek, de természetesen sok sikert kívánunk nekik az életben, és mindig visszavárjuk őket.

A kizárólag végzősökből álló csoport egyébként hozta a formáját, így emlékezetes napokat töltöttünk a megszokott környezetben (az iskolának ez volt a harmadik vándortábora a Mátrában). A Mátra egyébként minden szempontból igazolta jó hírét: nemcsak azért könnyű ezen a tájon a tájékozódás, mert az országnak talán ezt a vidéket ismerjük a legjobban, hanem azért is, mert az Országos Kék Túra jól látható jelzésein kívül a többi útbaigazító jel is frissen festett, messziről észrevehető.

Az útvonal bőven tartogatott látnivalókat, élményeket. Éjszakáztunk a szabad ég alatt az ország legmagasabban fekvő lakott településén, Mátraszentimrén... Megáztunk Mátraházára menet… Csak autóval odahordott vizünk volt Sándorréten… Kellemeset strandoltunk, röplabdáztunk Bükkszéken… Emellett locsolkodás, genyatétek, tábortűz, éneklés, nagy nevetések – órákig mesélhető történetek. Mi kell még?

Bázishelyeink:

$11.  Mátraszentimre: iskolai tantermek (+ a szabad ég)

$12.  Mátraháza: faházak, nomád erdei körülmények

$13.  Sándorrét: sátor vaságyakkal

$14.  Sirok: iskolai tantermek

A képek megtekintéséhez kattint ide.

2003 nyarán egyedi dolgot vittünk véghez: egyik csoportunkkal olyan helyet, a Krasznahorka útvonalat választottuk vándortáborozásra, ahol az előző évben is megfordultunk egy csoporttal. Az ötlet jónak bizonyult: sokkal rutinosabban, magabiztosabban mozogtunk az ismerős vidéken, tudtuk mi hol van, könnyen megtaláltunk mindent. A Felvidéken most is kedvesen fogadtak bennünket mindenütt, s bár az időjárás kissé rapszodikus volt, a látnivalók változatlanok voltak. Megcsodálhattuk a Szádellői-völgyet fölülről, 300 méter magasságból letekintve a mélybe. Jártunk a tornai és a krasznahorkai várnál, sőt Krasznahorkán, a vár tövében fekvő kempingben történelmi környezetben rendeztük meg egész naposra sikeredett számháborúnkat. Néha kicsit megáztunk, de azért egy húsz kilométeres hosszú túra részeként felkapaszkodtunk a Skaliskora: az 1256 méteres magasságból Magyarországig is elláttunk. Betléren két órát csodáltuk az Andrássy kastély látnivalóit, de emlékezetes lesz a kastély parkjában rendezett rókavadászat is. Gombaszögről eszünkbe fog jutni fürdőzésünk a patakban, az éneklés a cseppkőbarlang sötétjében és a helyismereti vetélkedő Szalócon. Reméljük, hamarosan visszatérhetünk erre a vidékre!

Bázishelyeink:

$11.  Szádudvarnoki: óvoda (+ a szabad ég)

$12.  Krasznahorka: faházak a vár tövében

$13.  Betlér: faházak a kempingben, a kastély mellett

$14.  Gombaszög: faházak a szabadtéri színpadnál

A képek megtekintéséhez kattint ide.